En blogg om inredning, barn och pyssel...




måndag 4 juni 2012

Twix kakor...

( Bild lånad från bakverk och fika stunder)






(min egna bild)

Twix kakor
Botten
125 g mjukt smör
4 dl mjöl
0,5 dl socker

Kola
175 g smör
2 dl socker
3 dl grädde
0,5 dl sirap
200 g mjölkchoklad

Tryck ihop ingredienserna till bottnen och tryck ut i en form på ca 20*30 cm.

Grädda i 175 gr i 20 min. Blanda ihop alla ingredienser till kolan i en kastrull och koka upp.

Låt småkoka i 45-50 min. Gör ett kulprov, kolan skall vara ganska lös men gå att rulla.

Häll smeten över bottnen och ställ i kyl i ca 15 min. Smält chokladen och häll den över den halft stelnade kolan.
Låt stelna i kyl och skär sedan i rutor.






Hejsan!

Idag tänkte jag dela med mig utav ett jätte smaskigt recept på twixkakor ;)

Emma på mitt jobb hade bakat dessa och hon i sin tur hade hittat receptet HÄR, jag var ju bara tvungen att prova på själv till lill skruttans födelsedags kalas!

Ni måste ju bara kika in på bloggen som heter bakverk och fikastunder... hur mycket smaskigt som helst gör den tjejen och snyggt är det... så man bara gapar ;)

Ha nu en fortsatt fin vecka!

K R A M

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...