En blogg om inredning, barn och pyssel...




lördag 11 augusti 2012

D.I.Y lampan...



"Detta använde jag; textillim, tyg (jag använde ett vitt sammets tyg) och en pärlfrans... och en lampskärm förstås ;)"



Hejsan!


Jag har haft ett väldigt enkelt projekt legandes i ett halv år här hemma och detta pga. att jag inte haft något textillim... hmmm jag är nog allt en liten latmask skulle jag tro då vi säljer textillim på jobbet mitt ;P haha...


Men så i torsdags så kom jag ju på att; lite lim behöver ju jag..... så igår kväll kunde denna enkla skärm ÄNTLIGEN bli klar! ;)


Jag hitta den tomma skärmen på rusta för en billig peng och så klippte jag bara till lite tyg på skrådden (snedden) så att det lättare skulle gå att forma den runt skärmen.


Sedan limma jag bara dit det och sedan pärlfransen på det.....

Wooolá en ny skärm!


Egentligen hade jag tänkt gömma bandet som pärlorna sitter på på baksidan av skärmen men när jag pröva att sätta dit det så försvann så mycket utav pärlorna och nu när jag ser det så här efteråt så tycker jag nog att det blev finare så här ändå...

Fast jag (just då) egentligen vart lite småsur för att det inte blev som jag tänkt från början ;P



K R A M





Ps. bilderna är lite suddiga pga. att jag knäppte korten med mobilen....

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej jag blev så inspirerad av din lampa! men jag har letat över hela nätet i oändlighet nu efter ett sådant pärlband! Vart har du hittat det? Verkligen inspiration! :)

tack för ett jätte fint tips!

mvh

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...